Velkommen til Rykkinn borettslag 1
Velkommen
Oppslagstavle
Generell informasjon
06.11.2024 - Fjerning av sykkelstativer og utebenker.
Publisert
7 måneder siden
Vinteren nærmer seg og de fleste er ferdig med sykkelsesongen.
Torsdag 14 november fjernes sykkelstativene utenfor blokk 1-2-4. Utenfor blokk 3 blokkeres stativene for parkering av sykler.
Husk og sett syklene i sykkelbodene eller heng de opp på ledige oppheng i kjellergangene.
Fjernes ikke syklene blir låsen klippet og da vil syklene stå ulåst ute.
Utebenkene vil også bli fjernet samtidig
Publisert av driftsleder i kategori generell informasjon.
Vedlikehold
22.10.2024 - Bytte av vindu i underetasjen blokk 1
Omhandler gatenr.: 20, 22, 24, 26, 28 og 30.
Publisert
7 måneder siden
Hei. Som dere har merket har Bærum kommune igangsatt bytte av vinder i underetasjen. Dette arbeidet er i regi av Bærum Kommune og er ikke noe vi er involvert i. Det som er viktig her er at også Bærum kommune skal forholde seg til husordensreglene og vedtektene våre. Opplever dere at de ikke overholder dette send en melding til styret sin e-post med detaljer om hva dere opplever. Ha en fortsatt fin kveld.
Publisert av styret i kategori vedlikehold.
Vedlikehold
16.10.2024 - Tilsyn av stuevinduer.
Publisert
8 måneder siden
Hei.

I forbindelse med utskiftingen av stuevindu som ble gjennomført for et par år siden vil det i nær fremtid bli utført kontroll av stuevinduene til noen av leilighetene hos oss.
Erfaringene fra disse kontrollene vil gi oss kunnskap om hvordan vinduene fungerer.
Det er altså bare NOEN leiligheter som vil bli kontrollert i denne omgangen.
De leilighetene som blir plukket ut for kontroll, vil bli kontaktet av vindusleverandør et par dager i forkant av besiktelsen.

Vi håper det ikke skal medføre for store utfordringer for dere.
Ta kontakt med styret eller driftsleder dersom dere har spørsmål eller trenger hjelp til å få gjennomført kontrollen. Det er viktig at vi får kontrollert de leilighetene som er plukket ut slik at vi får et riktig erfaringsgrunnlag.

Mvh Odd Ivar
Publisert av styret i kategori vedlikehold.
Renovasjon
05.08.2024 - Oppgradering av søppelanlegg.
Publisert
10 måneder siden
Hei

I morgen tirsdag 6. august og lørdag 7. august vil det bli utført en oppgradering av søppelanlegget.
Noen elementer vil bli byttet ut.
I den forbindelse vil tilgangen til å bruke anlegget bli redusert.
Det vil ikke være stengt, men når det jobbes vil man ikke komme til alle kassene der og da.
Vi beklager at det kan bli litt mer ubeleilig mens dette pågår.

Jeg minner om at selv om enkelte kasser kan være utilgjengelig der og da må man fortsatt passe på og sortere. Det er ikke tillatt å kaste annet enn det som skal kastes i de enkelte kassene.

Jeg ønsker alle en fortsatt fin dag.

Mvh Odd Ivar
Publisert av styreleder i kategori renovasjon.
Elbil
12.07.2024 - Justering av prisen på el bil ladingen
Publisert
11 måneder siden
Vi senker prisen på lading av el bil. Den nye prisen er kr 1.75 pr KW.
Vi ønsker alle en fin sommer.
Publisert av driftsleder i kategori elbil.
Renovasjon
09.06.2024 - Restavfall i matavfall - ikke tømt
Publisert
1 år siden
God kveld.

Jeg må henvende meg til dere i forbindelse med en uheldig situasjon knyttet til henting av avfall.

Ved to anledninger de siste ukene har en av beholderne for matavfall ikke blitt tømt.
Årsaken til dette har vært at kastet restavfall i beholderen.
I beholderen for matavfall skal det kun kastes matavfall.
Og matavfallet skal være pakket i de grønne matavfallsposene.

Når det blir kastet restavfall i denne beholderen får det flere konsekvenser.
Vi må manuelt rydde i beholderen og fjerne restavfallet.
Det er veldig unødvendig bruk av ressurser.
Det er faktisk unødvendige kostnader for borettslaget

Hvis vi i tillegg må bestille ekstra tømming av beholderen er det en ekstra kostnad.
Hvis vi skulle bli så heldig at vi må bestille ekstra tømming av beholderne og klassifisere det som restavfall frykter jeg at det vil kunne påvirke fremtidens husleie.
For det er konsekvensene når vi fra vår side ikke klarer å følge opp kravene fra samfunnet.
Det vil slå ut på fremtidens husleie.

Vi ønsker å holde husleien så lav som mulig, men også "unødvendige" regninger må betales.
Og en regning fordi vi ikke klarer å kaste avfallet i rett boks bør faktisk være unødvendig.
Vi bør alle evne å kaste avfallet i rett boks.

Er dere i tvil om hvordan dere skal forholde dere til ulikt avfall finner dere mer informasjon her:
https://www.baerum.kommune.no/tjenester/avfall-og-gjenvinning/kildesortering/

Mvh Odd Ivar
Publisert av styreleder i kategori renovasjon.
Garasje
07.05.2024 - Tyver i garasjen i blokk 1
Publisert
1 år siden
Det har vert noen som har stjålet diverse ting i garasjen i blokk 1. Dette skjedde mest sannsynlig mandag 6 mai på ettermiddag/kveld.
Fint om alle sjekker garasjeplassen sin om noe har blitt borte.
savner dere noe, må alle sende inn egen anmeldelse. Styret kan ikke sende inn noen felles anmeldelse.
Dette er en påminnelse om at alle må passe på å ikke slippe inn noen andre når dere kjører inn og ut av garasjen.
Stopp gjerne og vent til porten har lukket seg slik at du har forsikret deg om ingen uvedkommende kommer seg inn.
Styret minner også om husordensregel 6h om hva som kan lagres på plassen.
Publisert av driftsleder i kategori garasje.
Renovasjon
26.04.2024 - Ny glass og metalbeholder
Publisert
1 år siden
I løpet uke 18 vil det komme en ny og glass og metalbeholder på parkeringsplassen mellom blokk 1 og blokk 2. Denne vil bli plassert der hvor papircontaineren sto før.
Glass og metalbeholderen som står ved butikksenteret vil bli fjernet på sikt har vi blitt opplyst av Bærum kommune.
Når styret planla det ny søppelanleggene fikk vi ikke noen signaler om at beholderen på butikksenteret ville bli fjernet. Hadde vi fått noen signaler om dette kunne vi gravd ned en ekstra glassbeholdere i anlegget ved blokk 1.
Styret ville minne om at anlegget ved blokk 1 er tenkt brukt for oppgang 20 -34 og anlegget ved nr 38 er tenkt brukt for oppgang 36-50.
Anleggene er dimensjonert i forhold til antall oppganger og vi risikerer at det blir fulle hvis det er for mange som bruker kun ett anlegg.
Publisert av styret i kategori renovasjon.
Første « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » Siste
Nyhetsbrev
Motta varsler når noe skjer i borettslaget.
Kontakt
Driftsleder
Arbeidstid: Mandag til fredag 08:00 - 16:00
Telefon: 90 62 42 58
Epost: vaktmrb1@online.no
Styreleder
Telefon: 99 38 11 81
(Vennligst ikke sms)
Epost: styret@rykkinn1.no
ABBL forretningsfører
Telefon: 67 57 40 00
Epost: post@abbl.no
Enhetsopplysninger
Foretaksnavn
AL RYKKINN BORETTSLAG I
Org.nr.: 954 644 332
Postadresse
AL Rykkinn borettslag 1
Paal Bergs vei 20
1348 Rykkinn
Forretningsadresse
Kinoveien 3 A
1337 SANDVIKA