Velkommen til Rykkinn borettslag 1
Velkommen
Oppslagstavle
Renovasjon
05.08.2024 - Oppgradering av søppelanlegg.
Publisert
1 år siden
Hei

I morgen tirsdag 6. august og lørdag 7. august vil det bli utført en oppgradering av søppelanlegget.
Noen elementer vil bli byttet ut.
I den forbindelse vil tilgangen til å bruke anlegget bli redusert.
Det vil ikke være stengt, men når det jobbes vil man ikke komme til alle kassene der og da.
Vi beklager at det kan bli litt mer ubeleilig mens dette pågår.

Jeg minner om at selv om enkelte kasser kan være utilgjengelig der og da må man fortsatt passe på og sortere. Det er ikke tillatt å kaste annet enn det som skal kastes i de enkelte kassene.

Jeg ønsker alle en fortsatt fin dag.

Mvh Odd Ivar
Publisert av styreleder i kategori renovasjon.
Elbil
12.07.2024 - Justering av prisen på el bil ladingen
Publisert
1 år siden
Vi senker prisen på lading av el bil. Den nye prisen er kr 1.75 pr KW.
Vi ønsker alle en fin sommer.
Publisert av driftsleder i kategori elbil.
Renovasjon
09.06.2024 - Restavfall i matavfall - ikke tømt
Publisert
1 år siden
God kveld.

Jeg må henvende meg til dere i forbindelse med en uheldig situasjon knyttet til henting av avfall.

Ved to anledninger de siste ukene har en av beholderne for matavfall ikke blitt tømt.
Årsaken til dette har vært at kastet restavfall i beholderen.
I beholderen for matavfall skal det kun kastes matavfall.
Og matavfallet skal være pakket i de grønne matavfallsposene.

Når det blir kastet restavfall i denne beholderen får det flere konsekvenser.
Vi må manuelt rydde i beholderen og fjerne restavfallet.
Det er veldig unødvendig bruk av ressurser.
Det er faktisk unødvendige kostnader for borettslaget

Hvis vi i tillegg må bestille ekstra tømming av beholderen er det en ekstra kostnad.
Hvis vi skulle bli så heldig at vi må bestille ekstra tømming av beholderne og klassifisere det som restavfall frykter jeg at det vil kunne påvirke fremtidens husleie.
For det er konsekvensene når vi fra vår side ikke klarer å følge opp kravene fra samfunnet.
Det vil slå ut på fremtidens husleie.

Vi ønsker å holde husleien så lav som mulig, men også "unødvendige" regninger må betales.
Og en regning fordi vi ikke klarer å kaste avfallet i rett boks bør faktisk være unødvendig.
Vi bør alle evne å kaste avfallet i rett boks.

Er dere i tvil om hvordan dere skal forholde dere til ulikt avfall finner dere mer informasjon her:
https://www.baerum.kommune.no/tjenester/avfall-og-gjenvinning/kildesortering/

Mvh Odd Ivar
Publisert av styreleder i kategori renovasjon.
Garasje
07.05.2024 - Tyver i garasjen i blokk 1
Publisert
1 år siden
Det har vert noen som har stjålet diverse ting i garasjen i blokk 1. Dette skjedde mest sannsynlig mandag 6 mai på ettermiddag/kveld.
Fint om alle sjekker garasjeplassen sin om noe har blitt borte.
savner dere noe, må alle sende inn egen anmeldelse. Styret kan ikke sende inn noen felles anmeldelse.
Dette er en påminnelse om at alle må passe på å ikke slippe inn noen andre når dere kjører inn og ut av garasjen.
Stopp gjerne og vent til porten har lukket seg slik at du har forsikret deg om ingen uvedkommende kommer seg inn.
Styret minner også om husordensregel 6h om hva som kan lagres på plassen.
Publisert av driftsleder i kategori garasje.
Renovasjon
26.04.2024 - Ny glass og metalbeholder
Publisert
1 år siden
I løpet uke 18 vil det komme en ny og glass og metalbeholder på parkeringsplassen mellom blokk 1 og blokk 2. Denne vil bli plassert der hvor papircontaineren sto før.
Glass og metalbeholderen som står ved butikksenteret vil bli fjernet på sikt har vi blitt opplyst av Bærum kommune.
Når styret planla det ny søppelanleggene fikk vi ikke noen signaler om at beholderen på butikksenteret ville bli fjernet. Hadde vi fått noen signaler om dette kunne vi gravd ned en ekstra glassbeholdere i anlegget ved blokk 1.
Styret ville minne om at anlegget ved blokk 1 er tenkt brukt for oppgang 20 -34 og anlegget ved nr 38 er tenkt brukt for oppgang 36-50.
Anleggene er dimensjonert i forhold til antall oppganger og vi risikerer at det blir fulle hvis det er for mange som bruker kun ett anlegg.
Publisert av styret i kategori renovasjon.
Generell informasjon
26.04.2024 - Støy og bråk på lekeplassen
Publisert
1 år siden
Bråk og uro på lekeplassen.

Nå er våren kommet, og sommer er rett rundt hjørnet.
I fjor sommer opplevde borettslaget mye støy og uro på og rundt lekeplassen.
Dette ble hovedsakelig utført av barn/ungdommer fra andre steder. De skapte mye uro i borettslaget.
Barn i borettslaget ble truet og slått. Det ble utført tyveri og hærverk.
Det har allerede vert en hendelse i år på lekeplassen hvor et barn har blitt slått av barn/ungdommer fra andre steder.
Barn tør ikke gå ut å leke på lekeplassen på grunn av frykt for ubehageligheter
Styret vil med dette informere om hva som skjer i borettslaget og at dette må tas tak i.
Styret oppfordrer til at foreldre og voksne følger litt mer med og kan tilbringe tid på lekeplassen.
Lekeplassen er til for lek og hygge. Det er til tider mye høylyd bråk og skrik. Det tas lite hensyn til andre beboere som ønsker å ha døren på balkongen åpen.
Styret mener ikke at voksne skal gå inn i konflikter eller være en form borgervern i borettslaget, men vi håper på at mer tilstedeværelse av voksne kan virke dempende samt at barn føler det trygt å gå ut og leke.
Styret har god dialog med politiet og vi føler at dette blir tatt på alvor.
Styret vil ha ett trygt og inkluderende miljø for barn og voksne.
Vi håper at dette skrivet vil bli tatt imot av alle som et tegn på vår bekymring og ett ønske om at våre barn skal ha det trygt og fint i borettslaget vårt.
Publisert av styret i kategori generell informasjon.
Dugnad
18.04.2024 - Dugnad.
Publisert
1 år siden
Dugnad er stipulert å holdes tirsdag 7 mai. Det er værforhold. Mer info kommer på oppslagtavlene nærmere datoen som er satt.
Publisert av driftsleder i kategori dugnad.
Renovasjon
18.04.2024 - Kasting av søppel
Publisert
1 år siden
Styret har avtalt med vår faste firma om henting av søppel utenfor oppgangene. Hentingen vil bli torsdag 30 mai. Beboerne kan sette ut avfall fra tirsdag ettermiddag 28 mai. Mer info vil komme på oppslagtavlene.
Publisert av driftsleder i kategori renovasjon.
Første « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » Siste
Nyhetsbrev
Motta varsler når noe skjer i borettslaget.
Kontakt
Driftsleder
Arbeidstid: Mandag til fredag 08:00 - 16:00
Telefon: 90 62 42 58
Epost: vaktmrb1@online.no
Styreleder
Telefon: 99 38 11 81
(Vennligst ikke sms)
Epost: styret@rykkinn1.no
ABBL forretningsfører
Telefon: 67 57 40 00
Epost: post@abbl.no
Enhetsopplysninger
Foretaksnavn
AL RYKKINN BORETTSLAG I
Org.nr.: 954 644 332
Postadresse
AL Rykkinn borettslag 1
Paal Bergs vei 20
1348 Rykkinn
Forretningsadresse
Kinoveien 3 A
1337 SANDVIKA